czwartek, 28 czerwca 2012

wegańskie lody waniliowo-bananowo-miętowe bez cukru

zainspirowana przepisem Matki Weganki z tego posta: http://matkaweganka.blogspot.ie/2012/06/weganskie-lody-czekoladowe-kremowe-i.html
postanowiłam zrobić lody ze śmietanki owsianej najczęściej przeze mnie używanej
nie byłam pewna czy to wyjdzie, bo śmietanka ta ma 13% tłuszczu,
a że miałam banana i miętę świeżą to smak końcowy przerósł moje oczekiwanie,
a i konsystencja lodów po zamrożeniu w niczym nie ustępuje tym z mleka krówki,
więc sezon letni na lody uważam za otwarty
i jestem bardzo usatysfakcjonowana smakiem.
zaopatrzę się w zapas śmietanek roślinnych, by mieć pod ręką w razie jak przyjdzie mi ochota na lody i heja!
już nie tęsknię do tradycyjnych lodów!
dzięki Ci wielkie Matko Weganko :)
lody są bajecznie proste i bajecznie smakują

składniki:
250ml śmietanki owsianej (ja miałam 13% tłuszczu)
1/3 szkl syropu z agawy
1 banan
 5 listków świeżej mięty
20ml ekstraktu z wanilii ( u mnie był taki na alkoholu)

najpierw ubijałam śmietankę blenderem tak z 3-5 min
dodałam syrop i banana i miętę i wanilię na koniec i siup...
do pojemników...na jakieś 4 godz.
taka porcja starcza na 3 małe kubki takie 150ml
smak jest taki wyważony bym rzekła...
wystarczająco słodkie jak na lody, 
mięta daje nutkę orzeźwienia,
banan daje ochłodzenie letnie tak potrzebne,
wanilia wiadomo doznania wszelakie-szczególnie dla kobiet ;|)
smacznego...

1 komentarz:

  1. Wyglądają cudnie, pomysł ze śmietanką bardzo dobry! :)

    Pozdrawiam,
    Kasia

    OdpowiedzUsuń