wtorek, 7 lutego 2012

pasta fasolowa z dynią :)

Jejmość fasolka mung i przecier dyniowy :)


no rewelacja z tym przecierem
podaję składniki:

pół szkl. suchych ziaren fasolki  mung
1/4 szkl. oleju lnianego lub innego tłoczonego na zimno
3/4 szkl. przecieru z dyni
sól, pieprz, majeranek
cebula,
3 ząbki czosnku
łyżka soku z cytryny
łyżka tahiny (opcjonalnie)
łyżeczka musztardy (opcjpnalnie)

fasolkę oczywiście namoczyć i ugotować,
odcedzić ale nie koniecznie za mocno cedzić ;)
do naczynia wsypać fasolkę, cebulę surową i czosnki surowe i resztę składników
i zblenderować dodając olej lub wodę jako rozcieńczacz w razie gdyby była za rzadka.
ja dodałam jeszcze wersję z musztardą i też była super.

z każdej pasty można na szybko zrobić sos do obiadu
dodając nieco więcej soli i pieprzu i wody lub wywaru warzywnego.
ja dodaję też więcej oleju.

przecier z dyni warto zrobić i wsadzić w słoiczki i dodawać do potraw,
bo jest wartościowy i dzieci lubią bardzo dynię :)
przynajmniej nasze lubią.
prosto bardzo się go robi, bo odmianę hokkaido się ze skórką gotuje w wodzie
(wody 1cm powyżej dyni)
a inne odmiany bez skórki
i gdy będzie miękka blenderuje się ją
soli lekko
i do gorących słoiczków
zakręca
odwraca do góry nogami
i można tak przechowywać jak przetwory domowe
w chłodnej piwnicy
aż zjemy :)

dodawać to można do:

zup pomidorowych,
warzywnych
kaszek dla dzieci
nawet do muesli
a nawet smarować na kanapki

przepis na mój chlebek podam później :)

miłego
Mama

1 komentarz:

  1. Re; nie wiem jaka kucharką jest Twoja córka ? ale moje naleśniki amerykańskie wyszły bardzo dobrze ,sam z chęcią byś ich skosztował ale kto Ci upiecze???

    OdpowiedzUsuń